2019-09-23 05:00Pressmeddelande

Ink & Lise gästar Nääs Fabriker med pop-up

Foto: Kristin Lagerqvist Foto: Kristin Lagerqvist

Lettering, så kallas konstformen för att rita bokstäver. En gestaltning som länge använts utav formgivare och som nu blivit en populär och växande trend hos allmänheten. Lise Hellström släppte förra året via Nordsteds boken ”Lises lettering” och har med sitt varumärke Ink & Lise inspirerat tusentals människor världen över med sin bokstavskonst och träffsäkra citat. Nu gästar hon Nääs Fabriker med en pop-up med start den 5 oktober.

Nääs Fabriker fortsätter sin satsning på Studion, ämnad för pop up-koncept, utställningar och tillfälliga showroom. På tur under hösten står nu Ink & Lise med sina konstfulla bokstäver och tänkvärda citat illustrerade på såväl posters, totebags, anteckningsblock och prints i limiterade upplagor. För de som vill skapa sina egna
bokstäver och uttryck så kommer även två workshops att arrangeras under hösten.

- Ord är kraftfulla och används de på rätt sätt så kan de verkligen skapa magi. Människor har sedan länge haft ett behov av att göra statements. Genom unika uttryck visa vem man är i förhållande till andra, tex. genom mode eller inredning. Lettering är utmärkt statement och ett sätt att forma sitt eget livs bokstäver. Gästspelet på Nääs Fabriker blir min första pop up i Västsverige, trots att jag själv är Varbergsbo, så jag ser verkligen fram emot detta! säger Lise Hellström.
- Det är med stor glädje vi välkomnar Lise Hellström till oss. Det finns något spännande i det analoga uttrycket idag och Lise lyckas verkligen, både bildligt och talat, sätta ord på en större samhällstrend och inspirera med sina handritade bokstäver och budskap, säger Jessica Bengtsson, Marknadsansvarig på Nääs Fabriker.

Ink & Lise finns på plats from den 5 oktober tom. den 5 januari 2020.

Höstens workshops kommer vara på temat ”skriv dina egna julkort” samt ”bekanta dig i konstformen letterings grunder”. Mer information om dessa publiceras på webben under september, naasfabriker.se

För mer information, bilder eller intervjuer kontakta presskontakt:
Jessica Karlsson
e-mail: jessica@prproduction.se  mobil: 070 352 41 20

Om Nääs Fabriker AB

Nääs Fabriker är en destination och utflyktsmål, belägen i en historisk bruksmiljö omgiven av vacker natur precis vid sjön Sävelången. Nääs Fabriker ägs av Ernst Rosén sedan 1990 och har utvecklats och förfinats sedan dess, allt med omsorg för varje liten detalj och respektfullt bevarande av den ursprungliga 1800- och tidiga 1900-talsarkitekturen. På området finns ett av Sveriges bästa hotell, konferensanläggning, restaurang, kafé, butiker och kontorslokaler med coworking. Fler verksamheter är på ingång i området som ett led i det utvecklingsarbete som pågår för att bli en av Sveriges mest uppskattade platser.