2020-01-21 08:02Pressmeddelande

Åter dags för bröllopsyra på Nääs Fabriker

Lars Wallin och Johanna Kajson är två av gästerna när minimässan Bröllopsfabriken intar Nääs Fabriker den 1 februari. Och på Alla hjärtans dag bjuder området upp till sedvanlig drop-in-vigsel för sjätte året.

Lördagen den 1 februari arrangeras för andra året i rad Bröllopsfabriken på Nääs Fabriker. En personlig minimässa fylld utav bröllopsinspiration med inslag som brudvisning, tårtprovning och jazzig livemusik. På plats finns även gäster som smyckesdesignern Lars Wallin och ”Sveriges bröllopskoordinator” Johanna Kajson.
Den traditionsenliga drop-in-vigseln på Alla hjärtans dag, som sedan starten vigt över 350 par, följer sedan den 14 februari.

Lördagen den 1 februari bjuds det alltså in till stor inspirationsdag i bröllopets tecken på Nääs Fabriker strax utanför Göteborg. På programmet står alltifrån föreläsning med Johanna Kajson som bjuder på sina bästa do´s and dont´s, smyckestrender med Lars Wallin och festliga bröllopstårtor signerade Disa Molin, chefskonditor på Nääs Fabriker Hotell & Restaurang och förra årets vinnare av Årets Konditor.

- Bröllopsfabriken blev förra året en stor succé och vi ser nu fram emot att öppna upp dörrarna till årets upplaga. Vare sig man föredrar ett litet eller stort bröllop så är bröllopsfester något alldeles speciellt. Här får man möjlighet att både inspireras och ta del av tips från olika experter. Går man inte i bröllopstankar innan så är chansen stor att man gör det efter ett besök - och dessutom så är det ju skottår i år, säger Jessica Bengtsson, marknadsansvarig på Nääs Fabriker.

Drop in-vigsel 14 februari
För sjätte året i rad erbjuder Nääs Fabriker drop-in-vigsel på Alla hjärtans dag. Båthuset precis intill sjön Sävelången står då öppet mellan kl 12-16 med vigselförrättare på plats. Inga förbokningar krävs.

För mer information, bilder eller intervjuer kontakta presskontakt
Jessica Karlsson
e-mail: jessica@prproduction.se mobil: 070 352 41 20

Om Nääs Fabriker AB

Historien om Nääs Fabriker tog sin början när den framgångsrike handelsmannen Peter Wilhelm Bergh slog sig ner på Nääs Slott för att njuta av livet, men som den rastlöse man han var ledsnade han snabbt och bestämde sig för att bygga ett bomullsspinneri. Sagt och gjort, 1833 var Nääs Fabriker klart och affärerna går strålande under många år. Men på sjuttiotalet krisar hela textilindustrin och väveriet får lägga ner, men med tiden vaknar byggnaderna sakta men säkert till liv och idag har Nääs Fabriker förvandlats till ett av Sveriges mest uppskattade utflyktsmål. I en varsamt renoverad bruksmiljö samsas ett hotell, en restaurang med prisbelönta kockar, ett omtyckt kafé, butiker med väl valt mode och inredning, samt en konferensanläggning och ett coworking-koncept i en oslagbar miljö. Här vid sjön Sävelången finns både lugnet och pulsen. I ett historiskt spännande område som ständigt förändras och utvecklas.